Vyhledat
  • Tomáš Kiprov

Upevňujte vztahy se zaměstnanci uspořádáním rodinného dne

V dnešním díle zabrousíme i do vod HR marketingu a podíváme se na trend poslední doby, kterým je organizování rodinných dnů pro své zaměstnance.


Fenoménem posledních let na trhu práce nejen v Česku je extrémně nízká nezaměstnanost, tuzemsko však patří celosvětově ke špičce tohoto jevu. Každý měsíc nespočet firem svádí líté boje o svoje zaměstnance, kteří jsou často ve firmách nespokojení a finanční stránka není vždy tím hlavním důvodem pro změnu. Proto firmy hledají nové formy benefitů, akcí či gest, jak si své loajální zaměstnance udržet a především jim ukázat, že jim na nich záleží a nejsou pro ně jen položkou na výplatních páskách. Ideální příležitostí může být uspořádání rodinného dne, kde můžete jasně ukázat, že vám záleží nejen na profesním, ale i na soukromém životě vašich zaměstnanců.


Pravidelné pořádání rodinných dnů vám však může pomoci i na poli PR. Dnešní firmy se často profilují jako zelené, ekologické či sociálně odpovědné. Jsou to všechno nepochybně zajímavá témata a hesla, ale začínáme jimi býti přesycení. Kolik znáte ve vašem okolí firem či značek, které cílí na budování rodinného zázemí nebo vzdělávání dětí zaměstnanců? Můžete se snadno stát průkopníky a být zase o krůček napřed před konkurencí, pokud byste toto téma zařadili do vaší korporátní identity. Starost o soukromý život zaměstnanců je navýsost sociálně odpovědná a zaměstnanci ocení, že si uvědomujete i nepracovní stránku jejich životů.


Jaká témata může mít takový rodinný den?


Může jich být opravdu spousta a velmi oblíbená jsou trendy témata, která jsou blízká především dětem. Poslední dobou se akce nesou v duchu rodinných animovaných filmů, jakými jsou třeba Ledové Království a Mimoni, nebo akčnějších filmů jako jsou Avengers či Hvězdné války. Pokud den má být více pohybově zaměřený, lze volit různá sportovní témata jako jsou například Olympijské hry.


Pokud Vám tato témata nejsou blízká nebo chcete rodinný den pojmout edukativněji, velmi dobře lze použít i témata vaší korporátní identity jako je třeba ekologie. Tímto způsobem můžete například environmentální poznatky perfektně a neformální cestou předat svým zaměstnancům a jejich rodinám, určitě tak také získáte plusové body do kolonky sociální odpovědnost. Nemusí to znamenat, že budete sedět v konferenční místnosti a poslouchat prezentaci, témata jako ekologie lze snadno pojmout jako workshopy či jako přímou pomoc - třeba sázení stromků.


V IDEAS výběr témat pro naše klienty nebereme na lehkou váhu a víme, jak důležité je právě vhodně zvolené téma. Proto tento bod řešíme často na různých brainstormingových schůzkách, kde je úzká spolupráce a přímá komunikace s klientem naprosto klíčová.

V případě výběru tématu, které rodiny neosloví, může celá akce vyústit v naprosté fiasko. Naopak vhodně zacílené téma dokáže pozitivně měnit celkové vnímání firmy a atmosféru na pracovišti. Rodinný den tak můžeme doporučit i jako počáteční stupeň zlepšování firemní kultury.


Kdy a kde je nejvhodnější akci uspořádat?


V praxi se nám velmi osvědčilo období od pololetního vysvědčení a jarních prázdnin až do léta. V tomto období bývají volné i různé resorty a zároveň jsou dostupní i různí perfomeři či moderátoři obdobných akcí. S výběrem prostor je to trochu větší alchymie. Lze totiž volit ze dvou hlavních variant.


První variantou může být akce v prostorách společnosti, kde se naskýtá perfektní příležitost ukázat nejbližším svých zaměstnancům atmosféru pracoviště samotného. Úspora za případný pronájem nějakého resortu může být také velmi vítaná. Mezi nevýhody ovšem může patřit fakt, že se zaměstnanci nedostanou z prostředí, kde tráví obvykle pět dní v týdnu, a požadovaný efekt z uvolněné rodinné atmosféry se nedostaví.


Druhou variantou je pak uspořádání akce v resortu mimo společnost. Jde v podstatě o protiklad výše popsaného, nicméně můžeme vyzdvihnout jeden fakt - sportovní aktivity se v kancelářích nedělají nejlépe. Pokud pro klienty hledáme prostory, vždy místa konání navštěvujeme dvakrát třikrát sami a následně i s klientem, abychom se ujistili, že vše bude naprosto dle představ.


Pár slov na závěr


Pokud vás téma Rodinného dne zaujalo nebo uvažujete o jeho uspořádání, je jasné, že vám na vašich zaměstnancích, ale také na jejich mimopracovním životě, doopravdy záleží. Uvidíte, že když jim to dáte najevo, tak se vám takové gesto vrátí - například v podobě lepší atmosféry na pracovišti či celkově spokojenějšími zaměstnanci, kteří pak nebudou chtít utíkat ke konkurenci.


Já se na vás budu těšit u dalšího dílu tohoto seriálu a všem čtenářům přeji úspěšný zbytek týdne.


93 zobrazení

© 2019 GUARANT INTERNATIONAL